dimecres, 25 de maig del 2011

cigrons amb tomàquets

MOLT CALCI

No ho sembla, no? Doncs sí, els cigrons són una font de calci importantíssima. I com que resulta que jo ja estic menopàusica ho miro molt això, sí no rieu que ja us vindrà, ja...
I a més com que m'he de vigilar el colesterol jo no hi he posat xoriço, ep! però amb aquella alegria, eh? que també es menja bé cuidant-te una mica!
 Més de cara a l'estiu farem un hummus amb els cigrons també. Avui els farem calents, però no pesats, com d'entretemps diriem. Us ve de gust?




INGREDIENTS:


1/2 quilo de cigrons cuits

8 tomàquets cherry

8 trossos de tomàquet sec confitat (n'hi ha en pot)

4 talls de xoriço

oli i sal

Agafem una paella i la posem al foc amb oli, en quantitat discreta, no exagerada. Hi posem els tomàquets cherry sencers o partits pel mig si son dels grans. Els saltegem a foc mig uns 7 minuts. Després hi afegim el tomàquet sec tallat a trossos petits i el xoriço també tallat a trossos petits.

Escalfeu els cigrons en un pot amb aigua i una mica de sal al foc. No hi poseu molta sal que els cigrons ja estan salats, només ho fem perquè no s'aigualeixin. Quan l'aigua estigui ben calenta hi tireu els cigrons i els deixeu una mica, uns dos minuts perquè agafin temperatura. Els escorreu bé, que no els quedi gens d'aigua,  els serviu en un plat i per sobre hi poseu els tomàquets i el xoriço que hem saltejat amb tot l'oli de la paella també.

5 comentaris:

  1. Els de "Divendres" han fet una bona publicitat del blog eh! fa una estoneta que estic xafardejant per aquí, no el coneixia i el trobo molt interessant. Ja aniré passant!

    ResponElimina
  2. Es veritat, els de divendres ha fet molta publicitat del blog, jo també estic mirant i de moment el trobo molt ben especificat.

    ResponElimina
  3. He trobat el blog gràcies al programa de "Divendres" d'avui; m'anirà molt bé per aprendre ràpid, ho necesito. Molt pràctic!! :D

    ResponElimina
  4. Doncs aquí una altra que ha conegut el bloc a través dels de "divendres" i com que a mi també " M' agrada cuinar" no he pogut evitar xafardejar una miqueta aquest bloc que m' agrada molt, hi trobo receptes super interesants i molt bones... Be, amb el teu permís em quedo una mica més per la teva cuina!
    Ptns.

    ResponElimina
  5. Veniu sempre que vulgueu per aquí. Vaig publicant dues receptes a la setmana. Intento que siguin variades i sobretot fàcils, i si costen més no us preocupeu que us ho explicaré bé. Benvingudes!!

    ResponElimina