diumenge, 13 d’abril del 2014

truita andalusa

TRUITA DEL SET INGREDIENTS

El millor de fer un bloc de cuina és que la gent sempre em dona receptes perquè les provi. En aquest cas me la va donar una persona d'uns setanta anys. Em va dir que era una recepta familiar, que ja la feia la seva mare. La seva família era d'Andalusia, així que podríem dir que és una truita andalusa. La barreja d'ingredients sembla estranya, però ja us dic jo que és molt bona.




INGREDIENTS:

1 carxofa

1/2 albergínia

1/2  pebrot verd

1 patata petita

1 dent d'all petita

1 ramet de julivert

2 figues seques

4 ous

Triem la carxofa. Traiem totes les fulles de fora fins que ens quedin només les tendres que es trenquen soles. Tallem la meitat de dalt de les puntes de les fulles perquè tampoc son tendres. Ens quedem només amb el cor i el tallem a làmines primes.

Pelem l'albergínia i la tallem a daus petits.

Tallem el pebrot a quadrats petits.

Pelem la patata i la tallem a daus petits.

Posem una paella al foc amb oli abundant i la carxofa a foc mig baix. Hi posem també la patata i ho deixem uns 7 minuts. Passat aquest temps hi afegim l'albergínia i el pebrot. Hi posem una mica d sal i ho deixem fins que veiem que tota la verdura s'ha estovat. Tallem les figues seques en trossos petits i les afegim a la paella que s'estovin també.

Batem els 4 ous amb una mica de sal en un bol. Trinxem l'all i el julivert ben petit i ho barregem amb l'ou.

Traiem l 'excès d'oli de la paella i hi posem els ous batuts. Remenem la paella per fer que l'ou vagi cap al fons de la paella i es qualli. Un cop ja estigui força quallat agafeu una plàtera gran per tapar la paella i poder-la tombar amb un cop de canell. La tornem a posar a la paella pel costat cru i la deixem a foc mig uns 5 minuts més. Ja la podem treure.


5 comentaris:

  1. Quina bona pinta!! D'aquestes amb tantes verdures a casa n'hi diem truita paisana. I són les preferides!!

    ResponElimina
  2. Aquesta truita ha d'estar deliciosa! M'encanten aquestes truites de verdures, tan fredes com calentes estan boníssimes. El teu blog m'encanta, ara vaig a veure quines altres receptes bones que tens, ja et seguiré! Jo també tinc un bloc, si vols visitar-me em farà molta il.lusió, l'adreça és
    http://lesreceptesquemagraden.blogspot.com.es/
    Una abraçada!

    ResponElimina
  3. Hola Pilar, molt xulo el teu bloc. M'encanten les receptes amb carbassa i en tens moltes!! Espero veure't sovint per aquí, seràs molt benvinguda. Un petó.

    ResponElimina
  4. Hola. Quan podrem disfrutar del llibre que has fet del Blog de la mami?
    Jo n'he demanat dos.

    ResponElimina
  5. Hola Teresa, moltes gràcies per comprar-lo. En un parell de mesos ja haurà sortit del forn! Un petó,
    Núria

    ResponElimina