diumenge, 6 d’abril del 2014

bròquil amb espècies

M'agrada anar a un sopar d'amics que cadascú cuina una cosa. Acabes menjant molt bé i descobrint noves receptes. Aquest és el cas de l'últim sopar que varem fer. Va apareixer el meu amic Joan Terol amb un tuper amb bròquil i patata amanit amb espècies. Vaig trobar que era una idea deliciosa, portava anís estrellat que fa que el bròquil es pugui païr millor, estava boníssim. No vaig tardar gens a provar-ho a casa. Ara que ho tinc anotat al bloc ja no m'oblidaré de com es fa i segur que ho faré més d'una vegada. Ara és temps de bròquils. 






INGREDIENTS:

1 bròquil petit

2 patates

1 anís estrellat  (és molt fort de gust)

1 cullerada de café de comí

1 cullerada de café de llavors de fonoll

1/2 cullerada de café de gingebre en pols

4 cullerades soperes d'oli

1 cullerada sopera de vinagre de Mòdena



Posem una olla al foc amb aigua abundant i sal.

Triem el bròquil, el tallem en ramets i el rentem bé.

Pelem les patates i les tallem a quarts.

Quan l'aigua bull ho tirem a dins i ho deixem almenys 15 minuts, fins que es trobi tendre.

Mentre preparem les espècies. Les posem en un molinet de café o en un robot de cuina per fer-les pols.

Les posem en un bol junt amb l'oli i el vinagre.

Un cop cuita la verdura ho amanim amb la salsa.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada