dijous, 17 de setembre del 2015

espaguetis amb salsa de xampinyons

CRÒNICA

Aquesta és la crònica de la recepta. Diumenge migdia: "Què faig avui per dinar?" "Podries fer pasta que fa dies que no en mengem". Obro la nevera per veure amb què la puc fer. Tinc excedents de xampinyons. En vaig comprar una plàtera i després a la botiga en vaig veure dels marrons de sobre, dels portobello i en vaig comprar més. Moltes vegades compro amb els ulls, quan veig algun producte que fa goig el carrego al carro. Doncs els faré amb xampinyons, s'han de gastar abans que es facin malbé. L'única cosa que tinc clara és que els vull triturar molt petits, els vull picar i així fer-ne una salsa. En fi hi vaig afegint coses que si ceba, all..., no de crema de llet no en vull posar, vull que sigui una salsa més lleugera. I finalment mentre em bull la pasta ja tinc la salsa feta. No ha costat gens. A última hora decideixo fer-li la foto. No la pensava fer, ha estat un plat improvisat i no hi tinc massa fe. Mmmmm, menys mal que he fet la foto. Boníssim, molt senzill però boníssim. Aquí us ho deixo. Podem fer pasta amb xampinyons o bolets de moltes altres maneres: pasta amb xampinyonsmacarrons amb espèrrecs i alls tendrestallarines amb ceps o macarrons amb camagrocs.









INGREDIENTS:

175 g d'espaguetis

12 xampinyons

4 alls tendres

1 ceba tendra petita

1 gra d'all

1 rajolí de vi blanc per cuinar

oli, sal i pebre




Traiem la terra dels xampinyons, si es necessari els tallem els peus si estan bruts.

Si teniu un  robot de cuina poseu els xampinyons a triturar fins que es facin una pasta. Ho podeu fer amb el got ample del túrmix i les seves ganivetes, el que serveix per picar.

Posem aigua i sal en una olla al foc. Quna bulli hi posem els espaguetis i els deixem bullir el temps que indica l'envàs.

Pelem la ceba i la ratllem. Pelem els alls tendres i els tallem a rodanxes petites. Pelem un all i el trinxem. Si teniu un trinxador d'alls ja sabeu que no cal ni pelar-lo. El poseu dins sense pelar i ja us surt trinxat per l'altre costat.

Posem una cassola al foc amb una mica d'oli. Hi fem enrossir una mica la ceba i hi posem els alls tendres. Finalment hi posem l'all trinxat i la pasta de xampinyons. Ho amanim amb sal i pebre. Si teniu sal de bolets aquí hi anirà d'allò més bé. Ho deixem fer uns 7 minuts i hi posem un rajolí de vi blanc. No en poseu ni massa ni poc. El deixem reduir fins que ja no es veu líquid i apaguem el foc.

Hi podem posar els espaguetis sense escorrer, agafant-los amb la grapa d'escudellar pasta directament de l'olla a la cassola, si hi va a parar una mica d'aigua de bullir els espaguetis no passa res. Atenció no he dit tirar-hi aigua, he dit posar-hi els espaguetis directament amb l'engrapadora de pasta, que ja surten escorreguts. Si no teniu aquest estri ho podeu fer amb unes pinces o els escorreu i després els poseu a la cassola.

Donem un  parell de voltes amb el foc encès de la cassola perquè es barregi tot bé i ja es pot apagar.

Ho podeu servir amb una mica de formatge parmesà ratllat per damunt. Jo que estava en plan light no me n'hi he posat i era bo igualment.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada