dijous, 12 de juny del 2014

canaló cruixent de confit d'ànec

TROBADA DE BLOGUERES

La Trini Gilbert ens va fer una trobada de blogueres pel Diari Ara. Érem tres: l'Eva del bloc Eva cuinera, la Nuni Soto de Cuinetes i jo.
Cadascuna va fer un plat i després ans ho vam menjar plegades. L'Eva va fer un cup cake de mojito que estava espectacular. Se'l va inventar per portar a les festes i te molt d'èxit. I la Nuni va cuinar aquests canalons boníssims de confit d'ànec. Ja li vaig dir que posaria la recepta al bloc perquè m'havia agradat moltíssim.
El podeu servir com a primer plat o en un bufet, com per picar sucat amb la salsa.








INGREDIENTS: (per a 8 canalons)

1 pastanaga gran

1 porro

1 ceba petita

6 alls tendres

1/2 pot de melmelada de tomàquet, també podria ser de gerds

3 cullerades de postres de mostassa ancienne

1 confit d'ànec

50 g de micuit

6 fulls de pasta filo



Encenem el forn a 180 º per escalfar-lo, la part de dalt i de baix.

Posem el confit d'ànec sense obrir al bany maria perquè es desfaci el seu greix. Traiem el greix fet líquid i el guardem en una tassa.

En una paella fregim les verdures ratllades amb oli i tres cullerades de greix de l'ànec. Hi posem sal i pebre.

Traiem els ossos i la pell del confit d'ànec i l'esmicolem.

Afegim l'ànec a la paella i ho deixem tot plegat 10 minuts més a foc baix.

Preparem les fulles de pasta filo que necessitem una sobre l'altra.

Un cop preparat el farciment posem un parell de cullerades al mig de la fulla, en una punta. Hi posem tres trossets de micuit i els tanquem. Per fer-ho dobleguem els costats cap endins, de manera que el farcit ens quedi tancat i anem enrotllant fins al final.

Deixem només encès ara el gratinador del forn i hi posem els canalons fins que quedin dauradets de sobre. Amb uns 10 minuts com a molt en tindrem prou.

En un bol barregem la melmelada de tomàquet amb les cullerades de mostassa ancienne, que quedi ben barrejat i posem aquesta salsa pel damunt del canaló.


3 comentaris:

  1. Hola! Ja veus a quines hores agafant idees pel dinar de demà... Un dubte. Quan detalles els ingredients parles de la melmelada de tomàquet i de la mostassa, però no tinc clar en quin moment els haig d'utilitzar.
    M'ho podries aclarir? Gràcies mil
    Elisenda

    ResponElimina
  2. Hola Elisenda, ho sento molt però no vaig veure el teu missatge abans. Ostres quina badada , no ho vaig posar!!! Doncs le melmelada i la mostassa son per fer la salsa. Es fa la barreja i es posa per sobre del canaló. Moltes gràcies per la teva pregunta, m'ajuda molt a millorar el bloc. Un petó i bon any

    ResponElimina