dijous, 9 de juliol del 2015

amanida d'albergínia escalivada

PER QUÈ NO?

Per què no batejar-ho com a amanida? De fet l'albergínia no és crua i està escalivada, però és un plat que mengem fred i és per això que ho he batejat com a amanida, com també podem dir "amanida de pasta" o "amanida d'arròs". Proveu-la és refrescant i boníssima i si compreu l'albergínia ja escalivada és un segon fer-la. Ja sabeu que jo us recomanao comprar plats elaborats de qualitat. Jo l'escalivada la compro en una parada al mercat que la fan boníssima, és casolana i és ben bé com si l'hagués fet jo a casa. El que em passa és que a casa jo no puc fer barbacoa... Si teniu la sort de trobar-ne una així no parareu d'inventar-vos plats amb l'escalivada. Com aquests altres d'aquí: entrepà d'ou ferrat i escalivadatorrades amb escalivada i anxovesbotifarra amb escalivadapuré d'albergínia amb pa pitaamanida de mongetes amb escalivadapebrot amb olives o coca amb escalivada.
Fixeu-vos que jo miro per vosaltres, us he posat una recepta que no te gens de feina, ideal per l'estiu!









INGREDIENTS:

2 albergínies escalivades

12 daus de formatge feta

4 nous

orenga

oli

sal i pebre


Ja ho veieu quatre ingredients. 

Tallem l'albergínia a tires i l'amanim amb oli i sal. L'oli que no sigui escàs. En canvi de sal no us passeu que hi posarem el formatge feta. Hi molem una mica de pebre negre i espolsem orenga per sobre.

Per damunt hi posem els daus de formatge feta que li donen un gustet salat.

Esmicolem les nous i les tirem per damunt.

Ho deixem reposar una mica a la nevera perquè sigui ben fresquet i a menjar!

Si no trobeu albergínia escalivada ja feta, la podeu fer al forn. Unteu l'albergínia mb pell i tot amb oli y la poseu al forn a 200º durant 20 o 25 minuts. Fins que la punxeu ben tova fins a dins. La deixeu refredar una mica embolicada amb paper de diari i la peleu. I ja podeu fer la recepta normalment. També la podeu fer al forn un dia i l'endemà perparar l'amanida. Ja veieu que us ho poso fàcil!

2 comentaris:

  1. Senzilla i boníssima, segur! Jo no tinc barbacoa i l'he de fer al forn, reconec que amb llenya queda molt millor....
    Anna

    ResponElimina
  2. I tant Anna, al forn també es pot fer. Però aleshores ens perdem el gustet de fum que tan ens agrada! Un petó!!

    ResponElimina